Samen voor Eindhoven werkt aan een hechtere samenleving door in de lokale gemeenschap verbindingen te leggen tussen bedrijven en maatschappelijke organisaties. De ambitie tot 2020 is dat bedrijven de waarde van betrokken ondernemen (h)erkennen als driver voor succes en dat ze hun inzet en betrokkenheid tonen door inzet van kennis, vaardigheden en medewerkers.
Vergroten zichtbaarheid
De focus van AZ Communicatie lag bij het vergroten van de zichtbaarheid van de werkzaamheden van Samen voor Eindhoven en het inzetten van communicatiemiddelen die dat ondersteunen.
Het takenpakket bestond o.a. uit het volgende:
- Adviseren omtrent de te volgen strategie
- Adviseren omtrent nieuwe branding
- Bewaken branding
- Schrijven van externe communicatie-uitingen; o.a. voor de digitale nieuwsbrief, website, social media, LinkedIn en flyers.
- Verzorgen communicatie rondom de (match) evenementen zoals het Maatschappelijk Ondernemen Diner040, Meet2Match evenementen etc.
Vrijwillige bijdrage
Daarnaast heeft AZ Communicatie een aantal artikelen voor Samen voor Eindhoven op vrijwillige basis geschreven. Als Story Teller ging ik op zoek naar de rake verhalen die onstaan door de matches die Samen voor Eindhoven maakt. Lees hier enkele van deze verhalen:
- Daar wil ik bij zijn - Match tussen PwC en #Awesome
- Bijzonder hoeveel je kunt betekenen op zo'n dag - Match tussen DELA en Philadelphia, een landelijke zorginstelling
- We kunnen heel veel van elkaar leren - Match tussen Rabobank Eindhoven-Veldhoven en het Leger des Heils
Terug naar het overzicht.